donderdag 27 december 2007

Oscar Peterson




Ja, ik weet he, ik heb al heel even niets meer gepost... Examens, kerstmis, blokken, het is al DRUK geweest!
Maar wel zaaaalig druk! Kerstmisavond is vlotjes overgegaan in Kerstmisnacht en op Kerstmisochtend om kwart voor 6 lag ik dan na een superfijn en vermoeiende eet- en drinkfestijn in mijn bed! Kadootjes, eten en drinken waren er in overvloed! ; )
Maar Kerstmis is niet te reden van mijn blog. Ik hoorde net een FANTASTISCH nummertje van Oscar Peterson op de radio. Echt schitterend gewoon.
Die man is zowat de beste muzikant ter wereld en al zeker (voor mij althans) de beste (jazz)pianist allertijden!
Maar, en hier schrok ik enorm van, hij is niet meer! Ik ben dus een beetje in "jazzrouw"! ; ) Hij is uitgerekend op kerstdag overleden op 28 jarige leeftijd!
Maar hij heeft ongetwijfeld een schitterend leven gehad. Hij heeft samengespeeld met zo goed als alle jazzgrootheden ter wereld: Charlie Parker, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong...
Als laatste eerbetoon, nog één fantastisch nummer van hem: "You look good to me!"

Groetjes!

Geen opmerkingen: