vrijdag 28 december 2007

Poker bij den Hellemans


Het begin van den avond.


Ff rap een spelleke vogelepik! ; )


Toen wisten ze nog ni dat ze gingen verliezen! ; )


Stefan Hellemans, de gastheer van den avond

"Den blok..." Het is niet echt de plezantste tijd van het jaar!
Hele dagen achter uw bureau zitten en uren in cursussen liggen lezen hoeveel junkies er nog zijn int stad en hoe we dat moeten oplossen, nog maar eens ne shizofreen zien opduiken of het het hebben over de multiculturele samenleving.
Allemaal boeiend e!
En als toekomstig sociaal werker moet ik dat allemaal wel weten natuurlijk!
Maaaaaar, het blokken is natuurlijk iets minder tof!
Dus onder het motto: "er mag al eens ontspannen worden!" heb ik gisterenavond afgesproken bij ne maat thuis en daar zijn dan ook nog nen hoop vrienden afgekomen.
Dit avondje was al superlang gepland want we zouden nog eens zoals in de "good old days" een avondje monopoly spelen! Ja, monopoly, dat speelden we vroeger dus wel eens op nen avond!
Ik keek er dan ook echt SUPERHARD naar uit!
Het begon al schitterend! Want den Hellemans (de vriend waar het te doen was) had voor de gelegenheid Westvleteren in huis gehaald!
Officieel hét beste bier ter wereld en supermoeilijk te vinden!
Een ware streling voor de tong dus om dat toch nog eens te mogen drinken! ; )
Na een tijdje gingen we dan toch aan "ons spelleke" beginnen.
En toen werden de plannen ineens gewijzigd...
Het spelleke monopoly ging ineens ni door!
Het zou (en ik had het natuurlijk kunnen denken want we zijn er het laatste jaar gewoon verslaafd aan!) een spelleke Texas Hold'em Poker worden.
Gééén probleem voor mij want ik speel dat dus enorm enorm graag!
We spelen ook altijd voor een beetje geld, ni veel, nen euro of 2-3... Net zoveel als één of twee pintjes op café en bij den Hellemans thuis was het bier gratis! ; )
En net met dat geld zat het me dus SCHITTEREND mee gisterenavond!
Het was een superavondje poker!
Want niemand had op het einde van het spel nog "chips" behalve ik! ; )
En als ge dan met nen hoop aant spelen bent, en die hebben allemaal een beetje geld ingezet dan wilt dat voor de winnaar opt einde toch wel zeggen: "Kassa, kassa, kassa!!!"
Ik ben naar huis gegaan met 35€!!!
Dus zal die vrienden van mij bij het volgende gezamelijk cafébezoek mss toch maar is een pintje trakteren zeker! ; )
Ik heb dus gisterenavond het grootste bedrag van mijn leven ooit gewonnen! Nooit zoveel gewonnen, zelfs niet met lotto, krasloten, tombola's of noem maar op! En ik heb vorige week 2.5€ heb gewonnen met een kraslotje... Ik heb dus geluk in "het spel" maar gelukkig ook in de liefde! ; )
En weet ge wat het beste is?
Ik speel volgende week mee met de Lotto! Ne superpot van 8000000€ is er te winnen! Ik heb meegedaan met heel de familie van Kirsten, mijn liefke.
Ik ben duidelijk in de "winning mood" dus binnenkort ben ik (en elk lid van de familie van kirsten) 500000€ rijker! ; )
En wa zeggen we dan?
Dank u Philippe omdat ge zoveel geluk brengt! ; )
Hopelijk blijf ik met al dat geluk int spel ook nog mijn geluk in de liefde behouden!
Maar daar twijfel ik ni aan want da zit al hééél lang supersupergoed!

Groetjes!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Philippe,

De redactie van Medium4You heeft uw weblog, A picture a day keeps the doctor away..., bezocht en van
zijn kwaliteit en originaliteit genoten.

Wij vragen u daarom toestemming om eventueel een paar artikelen op Medium4You te kunnen publiceren, met name het stuk “Poker bij den hellemans” dat wij heel interessant vinden.

Medium4You is een Belgische actualiteiten site waar ook sport, kunst en avontuur aan bod komen, en die de bijzonderheid heeft om tweetalig nederlands-frans te zijn.

Medium4You is een gratis website bedoeld voor meningsuiting en debatten, toegankelijk voor iedereen. Deze website wordt ter beschikking gesteld van alle
inwoners van België, en elders in de wereld, in de hoop dat zij zich dit medium van meningsoverdracht, experimenten en avonturen zullen toeëigenen.

Elk artikel wordt gepubliceerd onder de naam die door de auteur wordt gekozen, en ook met verwijzing naar de website in kwestie.

Wij zouden het eveneens appreciëren om met u te corresponderen en op eventuele
vragen die u zou hebben te antwoorden.

Medium4You is volledig gratis en zeer toegankelijk. U kunt de site op elk moment bezoeken, en u zelfs als redacteur laten inschrijven: http://www.medium4you.be

Met vriendelijke groet,

Het redactieteam van Medium4You

Anoniem zei

Onze e-mail is : redacteurs@medium4you.be
Met vriendelijke groeten,

De redactie van Medium4You